Logo & Grafik Tasarım
baslik

YN Bilişim  olarak savunduğumuz ana fikir şudur :

"Logo sade, uygulanabilir, estetik ve özgün olmalıdır."

Logo tasarımının amacını akılda kalıcılık, özgünlük ve bilinç altına markanın görselliğini kazımak olduğunu hatırlatacak olursak, en önemli özellik olan sadeliğin altını yeniden çizmiş oluruz. Akılda kalamayan bir logo, hedefine ulaşamamıştır.

Logo tasarımının zorluğu; bir çok mesajın gerektiğinde 1 x 1 cm kadar ufalabilecek bir tasarım içinde sunmaktır. Afiş, broşür gibi geniş alanlar, resimler, hatta uzun uzun yazılar malesef logoda kullanılmaz. Bunun için verilmek istenen her mesaj renkle, çizgiyle, çizginin karakteriyle, logonun yapısıyla, tipografiyle ve logonun yerleşimiyle bile verilebilir. Bu konuda bilgili değilseniz grafik tasarımcıdan sizi yönlendirmesini ve yaptığı işi açıklamasını talep edebilirsiniz.
Çünkü logoloji'de, atılan her çizginin gerekçesi vardır. Çalışmalarımızdaki detaylı anlatımları ( logo açıklaması ) portföy sayfamızı gezerken inceleyebilirsiniz.


Logo Tasarım Çıkış noktaları

 

Logo tasarlanırken yapılacak tasarımın sektörü, amacı, ürünleri, hedefi, tarihi, bulunduğu coğrafi konum, ismi, marka başharfleri gibi bir çok konu üzerinde durulabilir. Bunun için logo tasarımına başlamadan önce mutlaka marka sahibinden ön bilgi alması, konu üzerinde detaylı araştırma yapılması gerekir

Örneğin; emlakçı ve inşaatla uğraşan firmaların çoğunlukla kullandığı çatı figürü sektörün ve yapılan işin verdiği bilinç altına gizlenmiş logo tasarım çözümlemeleridir.

Kayseri bölgesinde Erciyes dağı figürlü logoları, İzmir'de saat kuleli logoları, İstanbul'da köprü logolarını görmek daha fazladır. Bu tür logo tasarımları bölgeselliğe örnek verilebilir.

Bazı markalar ise diğerlerinden fark oluşturmak için daha öznel uygulamalara giderler. Örneğin KFC Tavuk logosunda marka sahibinin grafikselleştirilmiş yüzü kullanılmıştır.

Çıkış noktasını belirlemek logonun %70'ini tamamlamakla eşdeğerdir. Bunun için çalışacağımız logo tasarımlarında müşterimizle birebir görüşmeler yaparak, istenileni en iyi şekilde yakalamaya çalışırız.

Logo ve Renk

Bilinç altımızın bize oynadığı önemli oyunlardan birisini RENK olarak tanımlayabiliriz. İyi bir logo tasarımı iyi bir renk kombinasyonu ile desteklenir ve amacına uygun olarak sunulursa etkisi daha fazla olacaktır.

Ayrıca erkek mağazasında pembe, kadın mağazasında mavi kullanmak da pek akıllıca olmaz. Yiyecek firmaları satışırı artırma amacıyla kırmızının çarpıcılığını, ilaçlar rahatlatıcı özeliklerini vermek amacıyla soğuk renkleri ( mavi - yeşil - gri - turkuaz gibi), şirketler güvenilirliğini simgelemek için mavi - parlament mavisi gibi renkleri kullanır.

Yani, renk önemlidir :)

Sonuç olarak

Grafik Tasarım konusunda dolu dolu geçen 8 yılımızla beraber, bu birikimlerimizi en iyi şekilde müşterilerimize yansıtmaya çalışıyoruz. Bizim başarımızın müşterimizin işlerine birebir yansıyacağını bildiğimiz için, "Hem çözüm ortağınız, hem de dostunuz olmayı öneriyoruz."